دفع بلای الهی آنفلونزای خوکی میسر میشود اگر …

آبان 2, 1388
16 بازدید

امروز که علم پزشکی از تهیه ی داروی این بیماری مهلک ، بازمانده است و این ویروس ، همه روزه در سرتاسر دنیا حال گرفتن قربانیست و جامعه ی پزشکی هم به دلیل عدم ایجاد رعب و وحشت در میان مردم ، از خطرناک بودن این ویروس ، کمتر صحبت کرده و حق مطلب ادا […]

امروز که علم پزشکی از تهیه ی داروی این بیماری مهلک ، بازمانده است و این ویروس ، همه روزه در سرتاسر دنیا حال گرفتن قربانیست و جامعه ی پزشکی هم به دلیل عدم ایجاد رعب و وحشت در میان مردم ، از خطرناک بودن این ویروس ، کمتر صحبت کرده و حق مطلب ادا نمی شود ؛ باید چه کرد ؟
چگونه در برابر این بیماری ایمن شویم ؟
چطور جامعه ی خود را در برابر این بلا ، واکسینه کنیم ؟ اصلا آیا می شود این بیماری ریشه کن شود؟درپاسخ باید گفت آری می شود
برای نقل واقعه ی تاریخی ریشه کن شدن وبا و طاعون میان شیعیان ، توجه شما را به گوشه ای از خاطرات آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی ، موسس حوزه ی علمیه ی قم جلب می نماییم .
ایشان فرمودند :
در اوقاتى که در سامراء مشغول تحصیل علوم دینى بودم ، در سامراء بیمارى وبا و طاعون،شایع شد، و همه روزه عده اى مى مردند.
روزى در منزل استادم مرحوم آیت الله سید محمد فشارکى اعلى الله مقامه بودم . جمعى از اهل علم نیز حضور داشتند.ناگاه مرحوم آقای آیت الله میرزا محمد تقى شیرازى رحمة الله علیه که در مقام علمى مانند مرحوم فشارکى بود، تشریف آوردند و صحبت از بیمارى وبا و شیوع آن شد.
مرحوم میرزا فرمود: اگر من حکمى بکنم آیا لازم است انجام شود؟ همه اهل مجلس تصدیق کردند که آرى
ایشان فرمود: من حکم مى کنم که شیعیان ساکن سامراء از امروز تا ده روز مشغول زیارت عاشورا شوند و ثواب آن را هدیه روح شریف نرجس خاتون والده ماجده حضرت حجة بن الحسن صلوات الله علیه و على آبائه نموده تا این بلا از آنان دور شود.
اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان سامراء رساندند و همه مشغول زیارت عاشورا شدند. تلف شدن از شیعیان متوقف شد و از میان شیعیان کسى نمى مرد، ولى همه روز عده اى از اهل سنت مى مردند، و این مطلب بر همه آشکار شد.
برخى از اهل سنت از شیعیانى که با آنها آشنا بودند مى پرسیدند، چرا از شما شیعیان کسى تلف نمى شود؟ آنها مى گفتند: ما زیارت عاشورا مى خوانیم ، آنها هم مشغول خواندن زیارت عاشورا شدند و بلا از آنها هم برطرف گردید.
امروز که دست تدبیر دانش در کنترل این بیماری ، از حرکت ایستاده است ، بر آقایان علمای اعلام و قشر متدین جامعه است که عموم مردم را به این مهم ترغیب نمایند .
شما خواننده ی عزیز هم ، به سهم خود در انتشار این مطلب سهیم باشید تا هرچه زودتر با مداومت بر زیارت عاشورا این بلای الهی دفع گردد .

برچسب‌ها: