اسلام آوردن حضرت شهربانو

اسلام آوردن حضرت شهربانو
مهر 18, 1402
34 بازدید

همانطور که قبلا ( + ) نیز ذکر شد اسلام توسط حضرت فاطمه سلام الله علیها به حضرت شهربانو در عالم رویا ابلاغ شده و شهربانو نیز اسلام را پذیرفته و مسلمان شدند .این مطلب در منابع اسلامی به صورت متعدد با سندهای مختلف ذکر شده است . (1) و اما شرح رویا از زبان […]

همانطور که قبلا ( + ) نیز ذکر شد اسلام توسط حضرت فاطمه سلام الله علیها به حضرت شهربانو در عالم رویا ابلاغ شده و شهربانو نیز اسلام را پذیرفته و مسلمان شدند .این مطلب در منابع اسلامی به صورت متعدد با سندهای مختلف ذکر شده است . (1)

و اما شرح رویا از زبان حضرت شهربانو :

پیش از آن که سپاه مسلمانان بیاید ، شبی در عالم رؤیا دیدم که پیامبر وارد خانۀ ما شدند و (همسرم) حسین در کنارش نشستند.پیامبر مرا برای ایشان خواستگاری کرد و مرا به ایشان تزویج کرد . از خواب بیدار شدم ، همه اش در آن رابطه می اندیشیدم ، تا شب بعد فاطمه دختر پیامبر را در عالم رؤیا دیدم ، اسلام را به من عرضه کرد ، پس من به راهنمایی ایشان مسلمان شدم . آنگاه به من فرمود : به زودی مسلمانان بر شما غلبه می‌کنند و تو به آسانی به فرزندم حسین می رسی و از کسی آسیبی به تو نمی رسد . من از شهر خودم بیرون آمدم و دست هیچ انسانی به من نرسید.

 

(1).مرآت العقول ، ج 6 ، ص 6 ؛ جمل من انساب الاشراف ، بلاذری ، تحقیق سهیل زکار و ریاض زرکلی ، ج 3 ، ص 102؛ جلاء العیون ، محمدباقر مجلسی ، فصل 6 ، ص831 ؛ کشف الغمة، اربلی، ج 2 ، ص294؛ ارشاد ، شیخ مفید ، ج2 ، ص 135 ؛ منتهی الآمال ، عباس قمی ، ج2 ، ص 14 .

برچسب‌ها:,