بی بصیرتی خواص،دلیل اصلی انحراف جامعه!

بی بصیرتی خواص،دلیل اصلی انحراف جامعه!
آذر 21, 1398
50 بازدید

همایش بصیرت افزایی بسیجیان با رویکرد تبیین اهداف آموزشی هادیان سیاسی به همت معاونت سیاسی سازمان بسیج با حضور معاون سیاسی بسیج و دکتر جواد منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پژوهشگر تاریخ انقلاب در فرهنگسرای خانواده برگزار شد. در این همایش، حجت الاسلام و المسلمین حسین مداحی معاون سیاسی سازمان بسیج ، وظیفه […]

همایش بصیرت افزایی بسیجیان با رویکرد تبیین اهداف آموزشی هادیان سیاسی به همت معاونت سیاسی سازمان بسیج با حضور معاون سیاسی بسیج و دکتر جواد منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پژوهشگر تاریخ انقلاب در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

در این همایش، حجت الاسلام و المسلمین حسین مداحی معاون سیاسی سازمان بسیج ، وظیفه ی اصلی هادیان سیاسی را افزایش روشنگری و بصیرت در سطح جامعه دانست و گفت: مردم و افراد جامعه با عدم آگاهی نسب به مهارت و فنون تحلیل سیاسی دچار سردرگمی در تحلیل می شوند و نیازمند دریافت تحلیل ها و ارائه اطلاعات صحیح و درست در بزنگاه های کشور هستند و این وظیفه و مسئولیت ما را بیشتر می کند.

مداحی با تاکید بر اهمیت آموزش هادیان سیاسی در شناخت مسائل اصلی و فرعی جامعه اظهار داشت: فارغ از گرایش های سیاسی، یک هادی سیاسی اگر تحلیل درستی ارائه دهد موفق خواهد بود و اگر تحلیل ها در بررسی وقایع درست نباشد انحطاط و خطا در محاسبات صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام مداحی با اشاره به موضوع انتخابات در کشور خاطر نشان کرد: راه برون رفت از مشکلات توجه به رهنمود های رهبری است. لذا باید توجه داشت که در انتخابات پیش رو، یکی از راه های تبیین برای شناخت اصلح ارجاع به سخنان مقام معظم رهبری است. گاهی یک نماینده از فلان نقطه در کشور کاندید می شود . به مردم حوزه ی انتخابیه خود وعده می دهد که پس از پذیرفته شدن در انتخابات، مشارکت ها جهت آبادانی و عمران حوزه ی انتخابیه خود را جلب می کند اما یک هادی سیاسی باید بداند مجلس جای بنیان گذاری و تدوین قانون است نه جلب مشارکت برای عمران یک منطقه. اگر نماینده ای چنین کدهایی می دهد باید بدانیم او در حال اشتباه است و البته این آگاه سازی نسبت به مردم نیز بر عهده ی ما نهاده شده است که عنوان هادی سیاسی را به دوش می کشیم.

وی در ادامه با اشاره به نظر تحلیلگران و کارشناسان سیاسی در وقایع و آشوب های اخیر کشور ابراز داشت: سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران در تحلیل خود با اشاره به اهمیت بررسی وقایع آبان ماه سال 98، این آشوب ها را در طول چهل سال عمر جمهوری اسلامی ایران بی سابقه دانستند. سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران نیز گستردگی این آشوب ها را در حدود 100 شهر برآورد کرده اند، اما باید دید چرا این وقایع اتفاق افتاد و چرائی آن را مورد بررسی قرار داد .

مداحی اضافه کرد: ما مجریان و هادیان سیاسی در آموزش، فارغ از گرایش های سیاسی یک هادی سیاسی باید بتوانیم اصول را فراگرفته و بر اساس اصول به تبیین شرایط بپردازیم و این در حالیست که شناخت مسئله اصلی کشور و مسائل فرعی از تاکیدات مقام معظم رهبری هستند . به عنوان مثال رهبری عزیزمان وقتی از فتنه 88 صحبت فرمودند جهت تبیین مسئله اصلی از فرعی می فرمایند : من خواهش میکنم اگر چنانچه مسائل سال ۸۸ را مطرح می کنید، مسئله‌ی اصلی و عمده را در این قضایا مورد نظر و در مدّ نگاهتان قرار دهید؛ آن مسئله‌ی اصلی این است که یک جماعتی در مقابل جریان قانونی کشور، به شکل غیر قانونی و به شکل غیر نجیبانه ایستادگی کردند و به کشور لطمه و ضربه وارد کردند .

معاون سیاسی بسیج شهرداری تهران بی بصیرتی خواص در طول تاریخ را دلیل اصلی انحراف جامعه دانست و گفت: برخی خواص از اصحاب امام مجتبی علیه السلام در تحلیل عملکرد آن معصوم دچار اشتباه و انحراف شدند و با توجه به اینکه نتوانستند تحلیل درستی از وقایع نبرد ارائه داده و شرایط موجود را تحلیل کنند شرایطی فراهم کردند که ولی خدا مجبور به صلح با معاویه شد. همین عدم بصیرت دینی در جنگ صفین نیز دامن امام علی علیه السلام را گرفت و حضرت امیر علیه السلام در جنگ صفین با عده ای مقدس نما روبرو شد که قدرت تحلیل و بصیرت دینی نداشته و حضرت مجبور به پذیرفتن حکمیت شدند .









برچسب‌ها:, ,