توسل به امام هادی برای ازدواج ؟!

خرداد 3, 1398
12 بازدید

اول : داشتم به سمت خونه می اومدم و تو ماشین رادیو معارف رو گوش میکردم . در برنامه ی مکارم خوبان ، درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی مظاهری در حال پخش شدن بود . ایشون داشتند مطالبی رو بیان می فرمودند که خب اونقدر لذت بخش بود که واقعا آدم طی مسیر رو […]

اول : داشتم به سمت خونه می اومدم و تو ماشین رادیو معارف رو گوش میکردم . در برنامه ی مکارم خوبان ، درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی مظاهری در حال پخش شدن بود . ایشون داشتند مطالبی رو بیان می فرمودند که خب اونقدر لذت بخش بود که واقعا آدم طی مسیر رو متوجه نمی شد . من اعتقاد دارم وقتی درس اخلاق این بزرگواران رو داریم گوش میدیم باید حتما نکته برداری کنیم تا خوب مطالب برامون جا بیفته .
خب منم داشتم رانندگی می کردم و امکان یادداشت نبود اما سعی می کردم خوب گوش بدم .در باب توسل به اهل بیت عصمت و طهارت نکته ای قابل توجه فرمودند که نشنیده بودم . مطالبی بود به این مضمون :

ما نفوس دنیّه هستیم و اهل بیت صلوة الله علیهم اجمعین نفوس زکیّه و بین ما تا اهل بیت فاصله زیاد است . برای اینکه این فاصله را کم کنیم برای توسل به اهل بیت ، ابتداء به آقایان علمای بزرگوار دینی متوسل شوید و از آنها بخواهید که از اهل بیت بخواهند تا آنها هم از خدا بخواهند تا حاجات شما برآورده شود .

خب برام جالب بود . یعنی برای توسل به امام صادق علیه السلام مثلا متوجه به حضرت آیت الله بروجردی یا مثلا حضرت آیت الله ملکی تبریزی و یا … بشیم و از این بزرگوران بخواهیم که چون آبرومند هستند در درگاه الهی ، حاجت مارو از امام صادق علیه السلام تقاضا کنند تا ایشان هم برای ما از خدا بخواهند .

دوم : هر امامی به بُروز یک صفت ، مشهور است . اگرچه تمامی صفات در اهل بیت به یک میزان وجود دارد اما مثلا امام حسن بواسطه ی بروز صفت کرامت در زمان حضرتش ، به این صفت معروف و مشهور شده و یا مثلا تمامی امامان شیعه رئوف و مهربان هستند اما امام رضا علیه السلام بروز رأفتشان ، بیشتر احساس می شود .

سوم : در برخی روایات مکتب تشیع ، سفارش برای توسل به برخی معصومین ، برای امور خاص ، وجود دارد . مثلا سفارش شده است در امور صعب وقتی کارد به استخوان می خورد ،به بی بی دو عالم ، حضرت زهرا سلام الله علیها ، متوسل شویم و یا مثلا امور دنیایی به امام جواد تفویض شده است و روایاتی نظایر آنچه مطالعه فرمودید .

چهارم و مهم : با مطالعه ی تاریخ زندگانی امام هادی البته آنهم از زوایه ای دیگر ! ، به یک نکته توجهمان جلب می شود و آن اینکه : حضرت امام هادی علیه السلام برای پسرشان حضرت امام حسن عسکری ، به خواستگاری رفته اند اما چه خواستگاری ای ؟

در میان خلق خوب خدا ، حضرت هادی ، بانو نرجش خاتون را از روم شرقی ، برای پسرشان نشان کرده و از ایشان خواستگاری می نمایند . بانویی که ذخیره ی الهی را پرورانید .

نتیجه ی کلام :

نکته ی اول + نکته ی دوم + نکته ی سوم + نکته ی چهارم = >

به جوانان دم بخت ، سفارش می شود برای یافتن همسری خوب ، متوسل به امام هادی علیه السلام شوند. در میان علمای بزرگ شیعه هم مرحوم آیت الله العظمی میرزای قمی رحمت الله علیه برای واسطه قرار دادن به نزد امام هادی ، پیشنهاد شده اند .

پس : از مرحوم میرزای قمی رحمت الله علیه بخواهید که از امام هادی بخواهند تا ایشان به عنوان آبرومند در درگاه الهی ، یک همسر خوب برای شما ، انتخاب نمایند تا خداوند ، بهترین روزی اش را قسمت شما نماید .

روحی لک الـــفداء
یا ابالحــــــــــــــــسن
یا علی بن محـمـدٍ ن الـــــهادی

برچسب‌ها:,