گفت : اگر قدر نعمت های الهی را ندانید خدای جلّ و علا ، عذابش بر کافرانِ نعمت ، شدید است و اگر شاکر باشید برای شما بی حساب خواهد افزود . گفت : قدر این جمهوری اسلامی را بدانید که اگر قرار بود چنین حکومتی برپا شود فقط و فقط در زمان انبیاء الهی […]
گفت : اگر قدر نعمت های الهی را ندانید خدای جلّ و علا ، عذابش بر کافرانِ نعمت ، شدید است و اگر شاکر باشید برای شما بی حساب خواهد افزود .
گفت : قدر این جمهوری اسلامی را بدانید که اگر قرار بود چنین حکومتی برپا شود فقط و فقط در زمان انبیاء الهی میسور بود ، پس قدر چنین نعمت بزرگی را بدانید .
گفتم : چرا مُهمل می بافی ؟ و چه برای خودت می بُرّی و می دوزی ؟
تا یادم هست ، زمان آن به قولِ شما ملعون ، نه گرانی بود و نه این همه فساد !
گفت : آیا درد تو درد شکم است ؟!
شکمت گرسنه باشد ، خدا را هم بنده نیستی ؟
گفتم : حدیث پیامبر است که ” کاد الفقر أن یکون کفرا “
گفت : منکر حدیث نیستم . اما فقر مگر فقر مالیست فقط ؟ فقر فرهنگی و فقر دینی و … نداریم ؟
گفت : پیامبر فرمودند فقر و نفرمودند منظور از این فقر ، فقط فقر مالیست . آیا فرمودند ؟
گفتم : شما آخوندها سر و ته یک کرباسید . همه اهل توجیه !
گفت : من اهل توجیه نیستم . اهل حساب و کتابم . بیا بنشینیم و بنویسیم . ببینیم آن زمان و این زمان ، کدام بهتر بود ؟
خوبی ها را بنویسیم . بدی ها را همچنین .
نشستیم و نوشتیم . کتاب را باز کردیم و حساب نمودیم .
راست می گفت : امروز بهتر بود .
گفتم : خب حق با تو ! ولی چرا اینقدر فقیر داریم . چرا اینهمه گرانی هست ؟
گفت : ما نمی گوئیم با جمهوری اسلامی بساط همه ی بی عدالتی ها برچیده شد . نه . هنوز هم بی عدالتی هست . من از بی عدالتی نا راضی ام .ما انقلاب کردیم . انقلاب هم سختی دارد و هم گرانی . می خواهیم همه ی اینها درست شود اما خب برخی بی عدالتی ها اجتناب ناپذیر است . شما بیائید در کل حساب کنید .
گفتم : پس قبول داری که هنوز فقیر داریم .
گفت من که گفتم : از بی عدالتی ها ناراضی ام .
گفتم : مگر نمی گوئید حکومت عدل علی ؟
گفت : ما کجا و عدل علی کجا ؟
گفتم : دیدی که عدل نیست !
گفت : مهدی اش که مهدی است و یملا الأرض عدلا و قسطا هم هست اگر چنان بود که تو می گفتی پس چرا شهید می شود و چه کسی او را شهید می کند ؟
آمدم غُرغُر کنم که چه می گویی و … که حرفم را قطع کرد و گفت :
در برخی روایات داریم که مهدی هم غریب است و برخی فقهای عصر ظهور با او مخالفت می کنند .
گفتم : راست می گویی ؟
گفت : برو و تحقیق کن و ببین !
وقتی سخن از غربت آن امامِ هادی ِمهدی نیز گفت ،
بغض در گلویم نشست و ساکت شدم .
متن بالا از سخنان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و امام خامنه ای حفظه الله تعالی به صورت برداشتی آزاد نوشته شده است . متن سخنان مربوط به نوشته های بالا ، به پیوست تقدیمتان می گردد :
الف :
دعا كنيد براى اسلام. در رأس ادعيه تان دعاى براى اسلام باشد؛ در رأس ادعيه تان دعاى براى جمهورى اسلامى و بقاى جمهورى اسلامى باشد. خدمتهايى كه جمهورى اسلامى در اين چهار- پنج سال به اسلام كرده است، در طول تاريخ- غير از زمان انبيا- نكرده كسى، آن قدر خدمتى كه اين كرده. هركس ببيند، هركس مخالف اين حرف است بيايد صورت شمارى كند، ريز بدهد. زمانِ آن جا چه خبر بود، زمان قاجار چه خبر بود؟
قاجار آرام ترين شان بود، زمان قاجار چه خبر بود، حالا چه خبر است؟ ديگر زمان پهلوى را كه همه مى دانيد چه خبر بود. اين كمال بى انصافى است كه يك كسى بگويد «آن وقت هم مثل حالا، حالا بدتر از او». يا كمال بى اطلاعى، لجاجت .
انسان لجاج، وقتى لجاجت پيدا مى كند نمى داند خودش هم چه مى كند. مى گويند كه يك دسته اى از اهل جهنم كه در عذاب بودند يك وقت ديدند آرام شد- در روايت است ظاهراً- گفتند چه شد؟ گفتند «پيغمبر عبور مىكند» گفتند «درها را ببنديد نبينيم». آن كسى كه جهنمى هست اين طورى است، «درها را ببنديد» با اينكه آرام شده است، با اينكه عذاب را برداشتند. عذاب باشد، لكن پيغمبر نباشد! فساد باشد، لكن جمهورى اسلامى نباشد! در خيابانها آن مفسده هاى علنى باشد، لكن جمهورى اسلامى نباشد! اينها يك دردى است كه دواى او پيش حضرت عزرائيل – سلام اللَّه عليه- است ..
و خداوند همه اين دردها را شفا بدهد. و اميدوارم كه همه ما موفق بشويم به عمل كردن به رضاى خدا. و خداوند اين اسلام را، جمهورى اسلامى را نگه دارد. و ما را موفق كند كه به لقاى جمال مبارك امام زمان- سلام اللَّه عليه- موفق بشويم . بیانات در حسینیه جماران بتاریخ 15 اردیبهشت 1364
ب :
خب، عدالت اجتماعى از همهى اين كارها سختتر است؛ من به شما عرض بكنم : از حفظ مردمسالارى و بقيهى كارهائى كه در جمهورى اسلامى شده است، استقرار عدالت اجتماعى كار سختترى است؛ بسيار كار دشوارى است. نميگويم هم كه ما تا امروز توانستيم به طور كامل عدالت اجتماعى را مستقر كنيم؛ نه، هنوز خيلى فاصله داريم. آن عدالتى كه اسلام از ما خواسته است، با آنچه كه امروز در جامعهى ماست، فاصلهى زيادى دارد . بیانات امام خامنه ای در نماز جمعه تهران 15 اسفند 89
ج :
يك كشورى كه تازه مىخواهد احكام اسلام را پياده كند و داراى چهل ميليون جمعيت و با آن وسعت است، نمىشود يكدفعه كارها درست بشود و هيچ خلافى واقع نگردد، در زمان خود پيامبر و حضرت امير هم خلاف واقع مىشد. بايد جهات مثبت را نگاه كرد، نه جهات منفى را. و ما نبايد توقع داشته باشيم كه صبح كنيم در حالى كه همه چيز سرجاى خودش باشد. در زمان حضرت صاحب- سلام اللَّه عليه- هم كه ايشان با تمام قدرت مى خواهند عدل را اجرا نمايند، با اين ترتيب نمى شود كه هيچ كس حتى خلاف پنهانى هم نكند. و بالاخره همانها هم كه مخالف هستند حضرت صاحب را شهيد مى كنند. و در روايات، قريب به اين معنا دارد كه بعضى فقهاى عصر با ايشان مخالفت مى كنند. پس اينطور نيست كه خلاف فلان قاضى يا فلان فرماندار و اصولًا بعضى جهات منفى، خطرى باشد. در زمان حضرت امير هم قاضى اش و فرماندارش خلاف مى كرده است، اين اجتناب ناپذير است .. بیانات در حسینیه جماران بتاریخ 9 تیر 1364
به پیشگاه خمینی کبیر صلواتی را هدیــه بفرمائید
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام علیکم
پر معنی بود
ممنونم
سلام بر شما
خیلی عالی بود
اما چقدر خوب میشد که بخشی از حساب و کتابهایی را که در این گفتگو باعث توجیه مخاطب می شود بیان میکردید. در ضمن کرباس درست نیست؟
—–
حسین مداحی در
پاسخ نوشت :سلام علیکم. متنی را که آدم خودش می نویسد
اشتباهاتش را نمی فهمد . خیلی خوشحالم که به دقت متن را ملاحظه می فرمائید و
یادآوری می فرمائید . بله کرباس درست است و هنگام نوشتن هم کرباس خواندیم و نوشتیم
لکن در یک مثبت و منفی اشتباه شد . لام و راء نزدیک هم هستند یعنی کنار هم هستند و
من هم که مرور نکردم متن را . یک خواهش : می شود لطف بفرمائید و هرجا دیدید از این
اشتباهات یادآوری بفرمائید ؟ جای تشکر دارد . پیشاپیش برای اشتباهات آینده و
یادآوری شما سپاسگزارم همسر محترم را سلام برسانید .
سلام مجدد
جسارت بنده رو ببخشید. ممنون که با سعه صدر و بزرگواریتون شرمنده می فرمایید.
حالا که اینطور فرمودید بک نقد محتوایی:
آیا این که امام زمان علیه السلام به دست دشمنان شهید شوند نشان دهنده ی اینست که در زمان ایشان عدالت پیاده نشده. واصلا آیا عدل به معنای عدم وجود دشمن و مخالف است. در متن اینطور به نظر می رسد هر چند واقفم که این منظور شما نبوده است. برای آن دسته بهانه جویانی که باید همه چیز را به زحمت بهشان فهماند اگر صلاح دونستید اصلاح بفرمایید. البته ممکن است این ایراد بر قامت ناساز بی اندام فهم خود من وارد باشد و حرفتان صحیح هم باشد. در این صورت منتظر راهنمایی بیشترتان می مانم.
بزرگواری شما رو هم ابلاغ خواهم کرد.بسیار ممنونم
—–
حسین مداحی در
پاسخ نوشت :
و علیکم السلام . ایراد که نیست بزرگوار . سوالیست که برای افراد بوجود می آید . برای پاسخ ابتدا یک سوال را باید پرسید و سوال اینجاست : چرا امام زمان دشمن دارند ؟ اگر قرار است که همه ی دنیا آباد شده و پر از عدل و داد شود به گونه ای که در حق اخدی از حتی حیوانات ظلم نمی شود ، چرا حضرت دشمن دارند ؟ این سوال اگر پاسخش در ذهن سوال شونده مشخص شود شاید پاسخ قانع کننده ای داشته باشد .
یک نکته:
من هنوز نفهمیده ام چطور میشود نوشته های گذشته شما رو از ابتدا خوند. آرشیو هم که نگذاشتید.
—–
حسین مداحی در
پاسخ نوشت :
البته من مخصوصا آرشیو را برداشتم . چون اینجا دومرتبه هک شد . نوشته های من در وبلاگم اکثرا هست
maddahi.persianblog.ir
باز هم سلام
ممنون از راهنمایی تون.البته شما به اشاره ای بسنده کردید که برای من سوال جدیدتری رو ایجاد کرد. و باز با عرض معذرت این رو به ذهن متبادر می کنه که پس اگر وجود گناه نشانه عدم وجود عدل باشه بشارت قران و روایات مبنی بر پرشدن زمین از عدل چه می شود؟ اصلا من نفهمیدم منظور شما این بوده که زمین از عدل پر نمیشود یا اینکه همیشه حتی با وجود عدل مطلق عده ای هستند که باز ناراضی اند و کاری جز سنگ انداختن و خدشه وارد کردن ندارند. مثل کسانی که همین ایام بیش از حد منفی بافند. اگر این دومی بوده که سوالی نمی ماند فقط همونطور که عرض شد متن این رو خوب نمی رسونه. در مورد موضوع اول با توجه به اشارات صریح آیات و روایات همچنان برایم قابل قبول نیست.
—–
حسین مداحی در
پاسخ نوشت :
سلام علیکم بما صبرتم .سلامت باشید . آنچه که مشخص است حضرت مهدی ارواحنافداه عدل را بماهو عدل در سرتارسر جامعه برقرار می نمایند . حتی برای برقراری این عدل به علم غیبشان نیز عمل می نمایند که البته این از خصائص حضرت بقیة الله الاعظم می باشد و احدی از معصومین چنین حقی را نداشته اند که صد البته این جای توضیح نیز دارد که در این مختصر نمی گنجد . اما مطلبی که باقی می ماند اینست که حضرت علم بما هو علم رانیز گسترش داده و جایی برای جهل با قی نمی ماند .فقط می ماند نفس انسانها . تمام تلاش حضرت برای اصلاح نفس انسانها نیز هست . اما ایشان وظیفه ای ندارند که افراد را بر اساس عدم تمایلات نفسانی ،مجبور به کاری نمایند .یعنی کسی مجبور به خوبی نیست اما اگر بدی ای انجام داد به هیچ عنوان نمی تواند از قانون جامعه ی مهدوی بگریزد .
پس اگر کسی گناه نماید ، هم از رحمت خدا دورتر است چرا که عالماً گناه کرده است و اگر حدی بر آن گناه مترتب نباشد ،حضرت هم در قبال این گناه ،جز غصه چیزی نخواهند داشت .
یعنی دشمنان عصر ظهور ،دشمن به معنای کلمه اند و مومنان نیز مومنان به معنای کلمه .
بیاییم این عهد را همه با هم دوباره با گفتن الله اکبر امشب ورفتن به راهپیمایی فردا با خودمان ،خدا و رهبرمان ببندیم.
به روزیم
سلام .
آزادی بیان سلام…خاموش کدام ازادی بیان… دهنت را ببند….
مامان بابا گشنمه …خفشو بچه(نسل سومی و چهارمی)صدای قار و قور شکمت میآید جلوشو بگیر …چجوری؟ سنگ و زنجیر قورت بده(dاد آوری زیر 950 هزار تومن درآمد ماهانه زیر خط فقر 80در صد مردم.).. آخجون جامعه ی ما داره یه جامعه ی سرمایه داری میشه قانون 20.80..کجhش اونجا حداقل وقتی عوام گرسنن جرات میکنن تظاهرات کنن نه مثل اینجا که سر مردمو زیر….بس داریم مثل چین 36 ساله کمونیستی میشیم آخه مثل اونا سرکوب میکنیم آره فرزندم دیدی مثل اونا چه پیشرفته ایم!!!..پس داریم چی میشیم…. هیچی…. زمان هر دولت هر 8سال دامن یه قدرتو میگیریم …میدونی که شعار انقلابمو ن چیه؟نه..هم شرقی هم غربی هم جمهوری اسلامی…فرزندم پیشنهاد میکنم کتاب ممنوعه ی گذر از رنجهای آلکسی تولستویو حتما پیدا کنی و بخونی تو جامعه ای که الان دقیقا مثل پتربرگ روسی است سر همه روشنفکرای جامعه رو دارن میزنن… نه…. نمیکشنشون ولی بهشون تهمت میزننو دروغ میبندن..آبروشونو میبرن….البته اونایی که نظر مخالف دارن…بذار یه چیزی بت بگم اصل حکومت اسلامی عالیه ولی تو این 32 سال اجراش افتضاحه تا کی میخوایم منتظر باشیم بابایی منتظر واقعی باید دست به کار شه خودش شروع کنه یه جامعه ی ازاد بسازه همونی که توش انتقاد ازاده مثل زمان معصومین …نه چرا اعراب مثل زمان هخامنشی ها که ایرانین..مثل زمان منشور حقوق بشر…
بابا ..بابایی..بابا جون(نسل اولی..نسل سوخته) من میخوام بزرگ شم انقلاب کنم…(شترق!!!! صدای سیلی)تو غلط میکنی بچه جامعه به این خوبی ببین ما مثل هیج کجا و هیچ زمان نیستیم چه جامعه ای چه گلی چه سنبلی.. بچه پررو بر گم شو تو اطاقت حق نداری ازش بیرون بیای(تبعید خانگی)…
به امید جامعه ای آزاد منطقی یعنی اسلامی از همه نظر نه فقط مظاهر و مناسک دینی….
منتظر دریافت نظر شمای نویسنده ام…
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/8096
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی