یک مقدمه برای این روزها + نظر امام سجاد درباره ی گرانی کالا !

مرداد 21, 1391
16 بازدید

پس از دعوت امام خامنه ای حفظه الله در باب حفظ وحدت ملی ، مدتهاست در باب برخی سیاست های به ظاهر اشتباه دولت سکوت اختیار کرده و در عوض در برابر تصمیم های درستش ، مُبلغ خوبی بوده ام و دراین زمینه ،خودم به خودم نمره ی 20 میدهم . اگرچه اعتراف می کنم […]

پس از دعوت امام خامنه ای حفظه الله در باب حفظ وحدت ملی ، مدتهاست در باب برخی سیاست های به ظاهر اشتباه دولت سکوت اختیار کرده و در عوض در برابر تصمیم های درستش ، مُبلغ خوبی بوده ام و دراین زمینه ،خودم به خودم نمره ی 20 میدهم .
اگرچه اعتراف می کنم که رئیس دولت دهم منتخب من نبوده است و به شخص وی در جایگاه حقیقی و نه حقوقی اش انتقادات فراوان دارم ( چه رسد به جایگاه حقوقی اش ) ؛ اما با این وصف باید بگویم این دولت علیرغم سپری کردن روزهایی بس پر حادثه و نیز پر سر و صدا بودنش ، دولت مظلومی هم بوده است .
خدمات دولت نهم و دهم با تبلیغات سوء دشمن ، کمتر دیده شد تا جائیکه بر اساس آمار و ارقام دولت نهم و دهم ، یکی از خدمتگزارترین دولتها در طول سه دهه ی انقلاب بوده است و صد البته این بدان معنا نیست که دولت های پیشین خدمتی نکرده و یا حجم خدماتشان به اندازه ی این دو دولت نبوده است .

منکر مشکلات فراوان و پیش رو نیستم .
ابدا ….
اما باید در نکاتی چند با دقت تأمل کنیم :
الف : ابهت ابر قدرتی چون آمریکا با قیام تاریخی مردم غیرتمند ایرانی و تشکیل حکومت اسلامی از بین رفت و با دفاعی جانانه از در طول هشت سال ، دیگر عظمتی برای آن ابر قدرت باقی نماند .

ب : دوران سازندگی فرا رسید.
دورانی که امام عزیزمان خامنه ای از آن به دوران شبیخون فرهنگی یاد کردند ، سالهای 70 به بعد بود که دیگر ابرقدرتها من جمله آمریکا شمشیرهاشان را از رو برداشتند و به ظاهر غلاف کردند و دولتمردان ماهم چسبیدند به سازندگی که البته نباید نمک نشناسی کنیم که پیشرفت های امروز دانشمندان هسته ای مدیون آن دوره ی سازندگی هم بوده است اما این پیشرفت ها به چه قیمتی ؟!
شاید عدم پیشروی ما در جبهه ی جنگ نرم ، باعث شد دشمن پیشروی کرده و به خاکهای ما حمله ای غیر محسوس نماید و باز احساس کند که ابر قدرت است و دبدبه و کبکبه ای دارد و خیال برش دارد که کسی شده است …

ج : خیال پردازیهای این ابر قدرت ها ، در دوران اصلاحات به اوج قباحت خود رسید تا جائیکه ایران را ” محور شرارت ” قرار داده و باز هم به مرزهای فکری و اعتقادی ما ، حملاتی را سازماندهی کرده که با واکنش مدبرانه ی رهبر عزیزمان در پایه گذاری ” جنبش نرم افزاری ” همزمان شد و اگر نبود تدبیر این رهبر فرزانه ، معلوم نبود اوج خیال پردازیهای این ابر قدرت تا به کجا می رسید .

د : نوبت به دولت نهم رسید . دولتی که با شکل و قیافه ای به میدان آمد که گوئی از متن پابرهنگان برخاسته بود و از جنس همان کسانی بود که لبیک یا حسین می گفتند و شبهای عملیات در جبهه های نبرد حق علیه باطل ، با یاد امامشان ، در رکاب ولی الله الاعظم ، خشاب های ژ 3 و کلاش را قربة الی الله پر و خالی می کردند . دولتی که از همان ابتدا با شعار آرمانهای امام راحل و شهدا به میدان آمد .
دولتی که بوی بسیج می داد و بسیجی …

بسیجی که فریاد مرگ بر آمریکا سر می داد و شعار امام خود را زمزمه می کرد که  :

ما آمریکا را زیر پا له می کنیم

دولت نهم از روزهای اول شروع فعالیتش ، شمشیر را با آمریکا از رو بست و اجازه نداد شیطان بزرگ به خیال پردازیهای خود ادمه بدهد .
اگرچه جمهوری اسلامی ایران هزینه هایی هم پرداخت اما ابهت آمریکا و اسرائیل در سطح دیپلماتیک پس از حدود سی سال دو مرتبه لگدمال شد .
آمریکایی که پس از جنگ عراق، قدرت تجهیزات نظامی خود را به رخ جهانیان می کشید ، در مقابله با ایران در قبال تهمت تولید سلاح هسته ای و یا استفاده از آن ، همان تهمتی که به صدام هم می زد ، نتوانست هیچ اقدام نظامی ای بکند .

فعالیت های هسته ای ایران که در دوران اصلاحات که متوقف شده بود در دولت نهم مجدد کلید خورده و هر سال به مناسبت فعالیت دوباره ، خبر خوش هسته ای به ملت شریف ایران و ایضا جهانیان اعلام می شد و عملا نشان می داد که ایران در مسیر رو به جلو از هیچ تهدیدی نمی هراسد و در عرصه ی عمل نشان داد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
در طول این مدت ، تهدیدات فراوانی از سوی آمریکا و اسرائیل مبنی بر حمله ی نظامی به ایران صورت گرفت و با تدبیر فرمانده ی کل قوا و نیز سران کشوری و لشگری ، این تهدیدات ، در نطفه مانده و به جائی نرسید و …

در عوض تحریم ها شدت گرفت و عملا اعلام شد تا دولت احمدی نژاد سرکار باشد از عقب نشینی در مقابل تحریم خبری نیست و نشست 5 + 1 عملا نتیجه ای در بر نداشت .
اگر بگویئم این تحریم ها در طول سی وسه سال انقلاب بی سابقه بوده است اغراق نکرده ایم .
آمریکا به زبان خودمانی اش گفت :
حالا که احمدی نژاد روبروی ما ایستاد و حال ما را گرفت ، ماهم تا وقتی او سرکار است حالش را می گیریم و عقب نشینی نمی کنیم تا بفهمد روبروی ابرقدرت ها ایستادن چه مزه ای دارد .

اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم ما در مقابل تحریم واکسینه شده ایم و واکسینه شدن در تحریم ها به تعبیر امام خامنه ای حفظه الله تعالی در اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی ، ایستادگی ملت ایران است .آنجا که حضرتش فرمودند :

ما واكسينه شديم در مقابل تحريم. تحريم به ما ضربه نميزند.
ملت ايران ايستاد.
ملت ايران با جان خود، با مال خود،
با عزيزترين عزيزان خود
در مقابل توطئه‌هاى دشمن ايستاد
.

و هدف این تحریم ها از پا در آوردن ملت ایران است .یعنی آمریکا با تنگ تر نمودن محدوده تحریم ها می خواهند ما را از دامنه ی واکسینه شدن خارج کرده و یا به عبارتی آستانه ی تحمل ما را پائین بیارود به نحویکه آحاد ملت ایران که نقش سلول های دفاعی در فرآیند واکسیناسیون را اجرا می کنند از پا در آمده تا دشمن بتواند ضربه ی نهایی را بزند .

گرانی ها در این روزها بیداد می کند و قیمت اجناس نسبت به دو سال گذشته در همین ایام بیش از  60 درصد افزایش یافته است اما باید یک نکته را مد نظر قرار دهیم که هدف این تحریم ها از پای در آوردن مردم و یا سلولهای دفاعی ست و مستقیم اعتقادات ایشان را نشانه گرفته است . شاید این مطلب که این تحریم ها اعتقادات را نشانه گرفته است برایمان کمی سخت معنا پیدا کند که چطور تحریم و ها و گرانی ها با اعتقادات کار دارد اما باید مروری در ذهن خود داشته باشیم که در فرمایش رسول گرامی اسلام است که فرمودند : کاد الفقر ان یکون کفرا و نمونه ی این روایات در باب وضع معیشتی مردم فراوان است . اما اینکه چطور با اعتقادات در ارتباط است توجه را باید به این حدیث جلب نمایم

در محضر امام سجاد علیه السلام صحبت از گرانی های شدید جامعه شد . حضرتش پس از شنیدن صحبت های فرد ( یا افرادی) که نسبت به گرانی ها اعتراض داشته و ابراز نگرانی می کردند ،  فرمودند :
گرانی این كالا به من مربوط نیست. اگر گران است [روزی من] بر عهده خداوند است و اگر هم ارزان است، [باز هم روزی من] بر عهده اوست.»
«ذُكِرَ عِنْدَ عَلِی بْنِ الْحُسَینِ ع غَلَاءُ السِّعْرِ فَقَالَ وَ مَا عَلَی مِنْ غَلَائِهِ إِنْ غَلَا فَهُوَ عَلَیهِ وَ إِنْ رَخُصَ فَهُوَ عَلَیه.» *

و اینجاست که می بینم در پاسخ حضرت سجاد علیه السلام اشاره ی به توکل و اعتماد بر خدا در رساندن روزی که ” و ما من دابة فی الارض الا علی الله رزقها ” وجود دارد و ما هم نباید از این مهم غافل باشیم . چرا که وقتی از این مهم غافل شدیم از دایره ایمنی واکسیناسیون خارج شده ایم و آنوقت است که ….

دولت نهم وقتی  روی کار آمد اما با همه ی بی برنامه گی هایش ، دغدغه ی اولش مردم بود و الحق و الانصاف از آن روز تا امروز شاید تنها آرمانی که روی آن مثل روز اول ، پایبند مانده است آرمان مردم خواهی این دولت بوده است .
کمی صبر کنیم و کمی خود نگه دار باشیم . انقلاب هم گرانی دارد و هم کمبود .
و مبادا این گرانی ها اعتقادات ما را زیر سوال ببرد .
اگر گرانی ای هم هست از خود ماست که ” ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم ” و ببینیم چقدر با روزهای اوایل انقلاب و سالهای دفاع مقدس فرق کرده ایم .
آن روزها را به یاد بیاوریم که شبانه روز ، شهرهایمان را بمباران می کردند و جوانانمان را می کشتند اما چقدر ثابت قدم بودیم و چقدر مومن تر از این روزها و امروز بعد از گذشت سالها چقدر مدرن تر به خدا و اهل بیت کانکت می شویم !

پی نوشت اضافه شده توسط دانشجوی هرز :
یکی از بر و بچه های جنگ نقل می کرد که این عبارت مدام ورد زبان شهید صیاد شیرازی بوده : من کان لله کان الله له .

حاج آقا مسئلةٌ الشرعیة :
کجای قرآن نوشته که به خاطر خدا گشنگی بکشید ، بخاطر خدا جلوی زن و بچه تون سر افکنده بشید ، بخاطر خدا توی صف مرغ و گوشت و پنیر و روغن و کوفت و زهرمار دست به یقه بشید و مثل قحطی زده ها هجوم ببرید به سمت مکان های عرضه ی دولتی کالاها ؟!
کجای قرآن اومده همه عمرتون آویزون مغازه های پروتئینی باشید برای دو سیر گوشت کم چربی و کم استخون تر ؟
کجای قرآن اومده دائم زیر بار قرض و قوله و قسط دادن باشید ؟
حاج آقا شما که دهنت بازه و داری میگی واسه خودت ، لا اقل یه چیز بگو که بگنجه !

پاسخ الشرعیه  :
حرف اینه که خب داداش جون ! شما یه روز واسه خدا تب بکن ، تا بقیه ملک و ملکوت برات بمیرن.
والله خدا زورش از آمریکا بیشتره .
من و شما به حرف خدا گوش بدیم ، یه چیزایی رو اثبات کنیم تا خدا هم باهامون راه بیاد .
والله و بالله و تالله شما بخوای بری ماشینت رو از پارکینگ سینما در بیاری هم ازت یه قبض می گیرن که ماشین مال شماست یا نه . غیر اینه بگو غیر اینه .
شما یه سیگنالی ، یه چشمکی ، یه بشکنی واسه خدا بزن که ما باهات هماهنگیم تا خدا واسه شما بریز و بپاش کنه .
و الّا کار خدا که بی حساب و کتاب نیست نعوذ بالله ! کار خدا و دین خدا هم لنگ من و شما که نمی مونه ، همونطور که لنگ بنی اسرائیل و قوم عاد و ثمود و اعراب بادیه نشین صدر اسلام هم نمونده .
وسط جنگ و دعوا که نقل و نبات خیرات نمی کنن .
جنگ هم ( به قول حضرت آقای ما ) جنگ اراده ها است .
هر کی زودتر ببُّره ، باخته و سوخته .
حیفه به خاطر دنیا و درهم و دینار خدا و دینش رو بفروشیم ، حیفه به خدا .
عمر سعد هم به خاطر مُلک ری اومد کربلا .
طلحه و زبیر هم بخاطر حکومت بصره و کوفه خودشون رو خراب کردن .
هیهات که بخاطر این دنیا که معلوم نیست چند وقت دیگه توش باشیم ، خودمون رو خراب کنیم .

 

* وسائل الشیعه، حرّ عاملی، قم، مؤسسة آل البیت علیه السلام لاحیاء التراث، چاپ دوم، 1414 ق، ج 17، ص 57:

برچسب‌ها:, ,