امام خمینی و حاج شیخ جعفر مجتهدی رحمت الله علیهما

خرداد 18, 1391
415 بازدید

دقیقا خاطرم نیست اما فکر کنم اولین بار که کتاب لاله ای از ملکوت را خواندم؛ سال 84 بود . شرح حال عارف واصل مرحوم شیخ جعفر آقای مجتهدی رضوان الله تعالی علیه . با نکاتی بس شگفت حول شخصیت ایشان روبرو شدم که در سیره ی بسیاری از اولیاء الله نه خوانده بودم و […]

دقیقا خاطرم نیست اما فکر کنم اولین بار که کتاب لاله ای از ملکوت را خواندم؛ سال 84 بود . شرح حال عارف واصل مرحوم شیخ جعفر آقای مجتهدی رضوان الله تعالی علیه .
با نکاتی بس شگفت حول شخصیت ایشان روبرو شدم که در سیره ی بسیاری از اولیاء الله نه خوانده بودم و نه شنیده بودم .
در حوزه ی علیمه طوری ما را تربیت کردند که هر حرفی جز کلام خدا و معصوم و اولیاء بر حقش را به راحتی نپذیریم .
و وقتی شرح حال این عارف واصل را می خواندم بارها و بارها به دیده ی تردید به شخصیت این ولی خدا نگاه کرده و شائبه هایی از تصوف برایم متصور شد .
تحقیقات خود را حول شخصیت ایشان شروع کردم و بحمد الله به نتایج خوبی هم رسیدم .
کمی بعدتر متوجه شدم ایشان با حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی هم مراوداتی داشته و مکان فعلی مرقد ایشان درحرم حضرت آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام توسط رهبرمان ، اختصاص داده شده است .

و ایشان را یکی از اولیآء الله یافتم که باید خدا را به خاطر پیدا کردن جنابشان شاکر می بودم .
مدتی بعد با مرحوم حضرتش ارتباط روحی فراوانی پیدا کردم و کراماتی از جانب ایشان حتی سالها پس از وفاتش شامل حالم شد .

اما غرضم از این نوشته نکته ای است بس بزرگ که در کلام ایشان درباره ی امام خمینی رحمت الله علیه بر زبان جاری شده است .
مرحوم حاج شیخ جعفر آقای مجتهدی درباره ی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه جمله ای را فرمودند بس شگفت .
ایشان فرموده بودند :

دست امام خمینی در توحید به نقطه ای رسیده است که دست احدی از اولیاءالله به آن نرسیده است .

بعضا می بینیم برخی بزرگواران حقی که حضرت امام بر گردن ما دارند را فراموش کرده اند . دیده ام بعضی از ایشان وقتی می خواهند از شاهراه خلیج فارس به جاهای مختلف مسافرت کنند ، از زیارت این امام سفر کرده غافل هستند .به سلامی اکتفا کرده و رد می شوند در صورتیکه همانها مقید هستند وقتی به مشهد می روند حتما بر سر قبر مرحوم حاج شیخ جعفر بروند و یا مقید به زیارت حضرت آیت الله بهجت رحمت الله علیه در قم هستند و یا برخی از بزرگواران از خواهران را دیده ام که حسرت می خورند که چرا بر سر قبر مرحوم آقای بهجت در حرم بی بی مجلله حضرت معصومه سلام الله علیها نمی توانند بروند در حالیکه از زیارت عارف کل ” حضرت امام خمینی ” اعلی الله درجاته غافل هستند.

پی نوشت : العاقل یکفیه الاشاره

نکته :کتاب لاله ای از ملکوت نوشته ی آقای حمید سفید آبیان (دوست عزیز اصفهانی مان ) به اعتراف برخی از نزدیکان مرحوم آقای مجتهدی دارای برخی اشتباهات در نوع سیره ی مرحوم مجتهدی می باشد . این نکته را در ملاقات حضوری ای که با جناب آقای محمد علی مجاهدی ( پروانه ) از نزدیکان مرحوم شیخ جعفر آقا در حوزه ی هنری داشتم، از ایشان شنیدم . لازم به ذکر است که کتابی پیرامون زندگانی این عارف به قلم استاد مجاهدی به نام ” در محضر لاهوتیان ” به رشته ی تحریر در آمده است . مطالعه ی این کتاب نسبت به کتاب لاله ای از ملکوت ارجح می باشد .

برچسب‌ها:, , , ,