پیش بینی شهید آیت الله دکتر بهشتی : خداوند شخصیت آیت الله خامنه ای را ذخیره كرده برای رهبری این انقلاب

بهمن 13, 1390
13 بازدید

در مدرسه ی شهید مطهری ، بنی صدر را دعوت كرده بودند تا كارهای آینده و سیاست هایش را توضیح دهد من بلند شدم و گفتم : آقای بنی صدر شما در یك كلمه به سوال من جواب بدهید تا همه خاطرشان جمع شود و همین جا به حضرت عالی رای بدهیم . بنی صدر […]

در مدرسه ی شهید مطهری ، بنی صدر را دعوت كرده بودند تا كارهای آینده و سیاست هایش را توضیح دهد من بلند شدم و گفتم :
آقای بنی صدر شما در یك كلمه به سوال من جواب بدهید تا همه خاطرشان جمع شود و همین جا به حضرت عالی رای بدهیم .
بنی صدر گفت : سوالتان چیست ؟
گفتم : می خواهم بدانم نظر شما نسبت به ولایت فقیه چیست؟
بنی صدر در جواب گفت :
شما بچه ها در اجرای فرامین امام تند و افراطی هستید . ولایت فقیه نباید جای استبداد را بگیرد انفلاب ما برای نابود كردن استبداد و خود كامگی بود در حالی كه به نظر من ، ولایت فقیه شاخه ای از استبداد است .
با سخنان بنی صدر جلسه متشنج شد و یكی از حاضرین جلسه ( احتمالا آقای ناطق ) بلند شد و گفت :
این چه خرافاتی است كه می گویی؟ و در حالی كه داشت جلسه رو ترك می كرد، گفت :  اینجا نشستن حرام است !
به دنبال او همه بلند شدند و رفتند و جلسه به هم خورد .
آقای خسرو شاهی و آقای توسلی از دست من بسیار ناراحت شدند و گفتند : تو باعث شدی كه سخنرانی آقای بنی صدر به هم بخورد این همه سوال بود تو چرا این سوال را مطرح كردی ؟
گفتم : برای اینكه مشكل اصلی ما همین مسئله است این مسئله باید روشن شود و جا بیفتد . این عمامه و لباس روحانیت هم كه شما پوشیده اید برای حمایت از ولایت است نه چیز دیگر . این اختلاف بین ما ادامه داشت بر سر همین مسئله ، ما قبل از بركناری بنی صدر جلساتی را برای براندازی وی داشتیم .

جلسات شاخه ی روحانیت مبارزِ حزب ، به طور سیار هربار در منزل یكی از اعضا برگزار می شد . منزل دكتر بهشتی، دكتر روحانی،آقای ناطق ، آقای باهنر و بنده .
بعد از بركناری بنی صدر از ریاست جمهوری ، دكتر بهشتی اعضای هر دو شاخه ی مجمع روحانیت حزب را به باغی به نام باغ سبز در كرج دعوت كردند تا آنها را به هم نزدیك كنند و میانه ی آنها را به هم نزدیك كنند و میانه ی آنها را التیام ببخشند . در همان جلسه درباره ی رئیس جمهوری بعدی هم صحبت شد نظریات روی حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان مناسب ترین چهره برای ریاست جمهوری بود . شهید مظلوم دكتر بهشتی فرمودند :
چهره ای مانند شخصیت آیت الله خامنه ای را خداوند ذخیره كرده برای رهبری این انقلاب ، لذا اجازه بدهید محمد علی رجائی به عنوان رئیس جمهوری مطرح شود زیرا امتحان خود را داده است و همه قبول كردند كه محمد علی رجائی به عنوان رئیس جمهور مكتبی و انقلابی ملت شریف ایران مطرح شود  .

منبع : کتاب خاطرات حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی فرد کاشانی/صفحه ی 142 و 143

برچسب‌ها: