متن صورت جلسه ی بازجوئی از امام خمینی(ره)

بهمن 16, 1390
13 بازدید

پس از سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در تاریخ 13 خرداد 1342 در شهر مقدس قم که منجر به دستگیری ایشان شد ؛ پس از نوزده روز حبس در بازداشتگاه پادگان بى‏سيم به ‏زندانى در پادگان نظامى عشرت آباد منتقل می شوند . با دستگيرى رهبر نهضت و كشتار وحشيانه ی مردم […]

پس از سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در تاریخ 13 خرداد 1342 در شهر مقدس قم که منجر به دستگیری ایشان شد ؛ پس از نوزده روز حبس در بازداشتگاه پادگان بى‏سيم به ‏زندانى در پادگان نظامى عشرت آباد منتقل می شوند . با دستگيرى رهبر نهضت و كشتار وحشيانه ی مردم در روز 15 خرداد 42، ظاهراً قیــام سركوب شده است . اما خمينى کبیر در زندان با حضور بازجویان ویژه ، با شهامت کامل ، هيأت حاكمه ی ايران و قوه قضاييه ی آن را غيرقانونى و فاقد صلاحيت دانسته و در جلسه ای که با حضور نمایند ی ساواک و نماینده ی ستاد کل گارد شاهنشاهی تشکیل می شود ، از دادن هرگونه پاسخی به آنها ، اجتناب می ورزد .

متن صورت جلسه ی بازجویی ساواک از حضرت امام خمینی علیه الرحمة و السلام ، بدین شرح تنظیم گردیده است :
«صورتجلسه مورخه 25 خرداد 1342: در ساعت 1000 [10 صبح‏]
روز شنبه 25/3/42 جهت بازجويى از آقاى روح اللَّه الموسوى الخمينى فرزند مصطفى دارنده شناسنامه 2741 صادره از خمين، متولد سال 1379 قمرى در پادگان «بيسيم» حضور به هم رسانيده و پس از معرفى، در مورد سؤال ، ازايشان اقدام لازم معمول ، وليكن مشارٌ اليه از دادن جواب خوددارى نمود. كليه امضا كنندگان زير مراتب فوق الذكر را گواهى و تأييد مى‏ نماييم. نماينده ساواك – نماينده ستاد كل گارد، سروان لندابى »

برچسب‌ها:, ,