دقت در سخنان دیروز امام خامنه ای => ظهور نزدیک است

بهمن 11, 1390
17 بازدید

به اعتقاد من ، آخرین فرمایشات حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی ، صریح ترین اشارات ایشان در طول جنبش ” بیداری اسلامی ” به مقوله ی ظهور دولت موعود است که باید کمی در آن دقت شود . ابتداء به این سخنان توجه فرمائید : آنچه كه من به شما جوانان عزيز و […]

به اعتقاد من ، آخرین فرمایشات حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی ، صریح ترین اشارات ایشان در طول جنبش ” بیداری اسلامی ” به مقوله ی ظهور دولت موعود است که باید کمی در آن دقت شود . ابتداء به این سخنان توجه فرمائید :

آنچه كه من به شما جوانان عزيز و فرزندان خودم عرض ميكنم، اين است كه بدانيد امروز تاريخ جهان، تاريخ بشريت، بر سر يك پيچ بزرگ تاريخى است. دوران جديدى در همه‌ى عالم دارد آغاز ميشود. نشانه‌ى بزرگ و واضح اين دوران عبارت است از توجه به خداى متعال و استمداد از قدرت لايزال الهى و تكيه‌ى به وحى. بشريت از مكاتب و ايدئولوژى‌هاى مادى عبور كرده است. امروز نه ماركسيسم جاذبه دارد، نه ليبرال‌دموكراسى غرب جاذبه دارد – مى‌بينيد در مهد ليبرال‌دموكراسى غرب، در آمريكا، در اروپا چه خبر است؛ اعتراف ميكنند به شكست – نه ناسيوناليستهاى سكولار جاذبه‌اى دارند. امروز در ميان امت اسلامى، بيشترين جاذبه متعلق است به اسلام، به قرآن، به مكتب وحى؛ كه خداى متعال وعده داده است كه مكتب الهى و وحى الهى و اسلام عزيز ميتواند بشر را سعادتمند كند. اين يك پديده‌ى بسيار مبارك و بسيار مهم و پرمعنائى است.(دهم بهمن ماه نود – دیدار با شركت‌كنندگان در اجلاس جهانى‌ جوانان و بيدارى اسلامى )

اگر به جای برخی کلمات در فرمایشات معظم له ، معادل آنرا قرار دهیم :

تاریخ جهان = از ابتدای آفرینش تا به امروز
تاریخ بشریت = تاریخ خلقت انسان
پیچ بزرگ تاریخی = عوض شدن مسیر تاریخ ( یعنی تاریخ در یک مسیر پر فراز و نشیب حرکت می کرده است اما این روزها به یک پیچ بزرگی رسیده است که مسیر تاریخ را به گونه ای دیگر رقم خواهد زد )
دوران جدید = زمانی که از آغاز خلقت تا به امروز شاهد آن نبوده ایم اما منتظر آن بوده ایم

پس معنی خط اول جملات حضرت آقا می شود این :

آنچه كه من به شما جوانان عزيز و فرزندان خودم عرض ميكنم این است که بدانید امروز تاریخ خلقت جهان آفرینش و خلقت انسان پس از سالها حرکت در یک مسیر پر فراز و نشیب به یک پیچ بزرگی رسیده است که مسیر تاریخ را به گونه ای دیگر رقم خواهد زد.زمانی که از آغاز خلقت تا به امروز شاهد آن نبوده ایم اما منتظر آن بوده ایم و در حال به وقوع پیوستن است .

جالب اینجاست که حضرت آقا برای این واقعه ی بسیار بسیار مهم نشانه هایی هم بیان می کنند
1 – توجه به خدای متعالی
2 – استمداد از قدرت لا یزال الهی
3 – تکیه به وحی

این سه نکته با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اعتراف غرب به شکست و نیز عبور از مکاتب و ایدئولوژی های مادی ، اشاره به جهان شمولی دین مبین اسلام داشته که در آیات متعدد قرآن مجید بدان اشاره شده است.
نکته : دین اسلام در زمان حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف جهان شمول خواهد شد و حضرت مهدی سلام الله علیه و ارواحنا فداه نتیجه ی زحمات تمام انبیاء و اولیاء الهی را به ثمر می نشاند .
با توجه به سخنان مقام معظم رهبری از ابتدای جنبش بیداری اسلامی تا به امروز و تحلیل های ایشان در مورد اتفاقات غرب ، این سخنان که از آغاز دوران جديدى در همه‌ى عالم حکایت می کند ، صریح ترین سخنان مقام معظم رهبری است که به واقعه ی ظهور شرایط جدید اشاره دارد.
شرایط جدیدی که از ابتدای خلقت تا به امروز ، به وقوع نپیوسته بود اما در این روزها شاهد آن هستیم .
و از آنجایی که شرایط فعلی ، شرایطی جهان شمول است می توان آنرا به مقدمات ظهور دولت موعود الهی که إنّ الأرض یرثها عبادی الصالحون است ؛ تعمیم داد .

ظهور نزدیک است پس باید آماده بود

برچسب‌ها:,