با این ذکر شیطان را درهم بکوبیـــد !

خرداد 3, 1398
15 بازدید

شاید گاهی اوقات برای من و شما پیش آمده باشد که مورد حملات شدید و وسوسه انگیز ، دشمن مخلوقات ، یعنی شیطان ، قرار گرفته باشیم و شدت وسوسه ها به حدی بوده است که مارا تا مرز لغزیدن پیش برده باشد . گفتم شاید ، تا به این نکته توجه نمائیم که ” ممکن  الخطائیم […]

شاید گاهی اوقات برای من و شما پیش آمده باشد که مورد حملات شدید و وسوسه انگیز ، دشمن مخلوقات ، یعنی شیطان ، قرار گرفته باشیم و شدت وسوسه ها به حدی بوده است که مارا تا مرز لغزیدن پیش برده باشد . گفتم شاید ، تا به این نکته توجه نمائیم که ” ممکن  الخطائیم ” و هرقدر هم که درجه ی ایمانی ما قوی تر باشد ، شیطان شمشیرش را از روتر می بندد .

این دشمن ، اگرچه امکانات فراوانی برای زیبا جلوه دادن وسوسه های خود در اختیار دارد و بر اساس روایتی که از جانب معصومین صلوات الله علیهم اجمعین به ما رسیده است ، دانشمند ترین مخلوق ، بعد از ذات الوهی  و ملکوتی امام معصوم است ؛ اما نقاط ضعف فراوانی هم دارد و بر ما واجب است که این  نقاط ضعف را شناسایی کنیم و از درگاه همین نقاط ضعف ، ضربه ی خود را به او وارد
نمائیم و یا در مقابل حملات وسوسه انگیزش ، از این حربه استفاده نمائیم .

 

نقطه ی ضعف و از هم پاشیدگی شیطان

به این حدیث بسیار مهم توجه فرمائید :

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم :

إنَّ الشَیطان إذا سَمِعَ مُنادیاً یُنادی ” یا محمد ُ یا علی ” یَذوُبُ کما یَذُوب الرُصاص .

رسول گرامی اسلام فرمودند :

همانا شیطان هرگاه می شنود که منادی ای ندا می دهد ” یا محمد یا علی ” همانند سُربی که آب شود ، ذوب می شود .

هفت نکته ی بسیار مهم  :

1 – شیطان دشمنی است با قدرت ، اما این قدرت به هیچ وجهی بیشتر از قدرت هایی که خداوند در اختیار انسان قرار داده است ، نمی باشد .

2 – شیطان ، معرفت النفس بالایی دارد و خوب خود را می شناسد و نیز خوب خدای خود را می شناسد . در روایت است که 14 هزار سال  عبادت کرده و به مقام ” معلم الملائکة : رسیده  بود .

3 – شیطان نقاط قوت و ضعف خود را به خوبی می شناسد .

4 – شیطان نقاط قوت و ضعف ما  را هم به خوبی می شناسد .

5 – متاسفانه ما نقاط قوت و ضعف خودمان  را خوب نمی شناسیم .

6 – متاسفانه ما نقاط قوت و ضعف شیطان  را خوب نمی شناسیم .

7 – شیطان تا وقت معلوم ، زنده است و نمی میرد . ما می توانیم به او ضربه بزنیم . او را از پا در بیاوریم اما شیطان پشت کار بالایی دارد و خسته نمی شود و دوباره می آید.

توجه مهم :

در هنگام وسوسه های شدید شیطان ، بر ذکر ” یا محمد ُ یا علی ” مداومت کنید تا شیطان گور خودش را گم کند !

برچسب‌ها:,