مگر نمی گوئید حکومت عدل علی ؟ این چه عدلیست پس ؟

بهمن 19, 1390
15 بازدید

گفت : اگر قدر نعمت های الهی را ندانید خدای جلّ و علا ، عذابش بر کافرانِ نعمت ، شدید است و اگر شاکر باشید برای شما بی حساب خواهد افزود . گفت : قدر این جمهوری اسلامی را بدانید که اگر قرار بود چنین حکومتی برپا شود فقط و فقط در زمان انبیاء الهی […]

گفت : اگر قدر نعمت های الهی را ندانید خدای جلّ و علا ، عذابش بر کافرانِ نعمت ، شدید است و اگر شاکر باشید برای شما بی حساب خواهد افزود .
گفت : قدر این جمهوری اسلامی را بدانید که اگر قرار بود چنین حکومتی برپا شود فقط و فقط در زمان انبیاء الهی میسور بود ، پس قدر چنین نعمت بزرگی را بدانید .
گفتم : چرا مُهمل می بافی ؟ و چه برای خودت می بُرّی و می دوزی ؟
تا یادم هست ، زمان آن به قولِ شما ملعون ، نه گرانی بود و نه این همه فساد !
گفت : آیا درد تو درد شکم است ؟!
شکمت گرسنه باشد ، خدا را هم بنده نیستی ؟
گفتم : حدیث پیامبر است که ” کاد الفقر أن یکون کفرا “
گفت : منکر حدیث نیستم . اما فقر مگر فقر مالیست فقط ؟ فقر فرهنگی و فقر دینی و … نداریم ؟
گفت : پیامبر فرمودند فقر و نفرمودند منظور از این فقر ، فقط فقر مالیست . آیا فرمودند ؟
گفتم : شما آخوندها سر و ته یک کرباسید . همه اهل توجیه !
گفت : من اهل توجیه نیستم . اهل حساب و کتابم . بیا بنشینیم و بنویسیم . ببینیم آن زمان و این زمان ، کدام بهتر بود ؟
خوبی ها را بنویسیم . بدی ها را همچنین .

نشستیم و نوشتیم . کتاب را باز کردیم و حساب نمودیم .

راست می گفت : امروز بهتر بود .
گفتم : خب حق با تو ! ولی چرا اینقدر فقیر داریم . چرا اینهمه گرانی هست ؟
گفت : ما نمی گوئیم با جمهوری اسلامی بساط همه ی بی عدالتی ها برچیده شد . نه . هنوز هم بی عدالتی هست . من از بی عدالتی نا راضی ام .ما انقلاب کردیم . انقلاب هم سختی دارد و هم گرانی . می خواهیم همه ی اینها درست شود اما خب برخی بی عدالتی ها اجتناب ناپذیر است . شما بیائید در کل حساب کنید .
گفتم : پس قبول داری که هنوز فقیر داریم .
گفت من که گفتم : از بی عدالتی ها ناراضی ام .
گفتم : مگر نمی گوئید حکومت عدل علی ؟
گفت : ما کجا و عدل علی کجا ؟
گفتم : دیدی که عدل نیست !
گفت : مهدی اش که مهدی است و یملا الأرض عدلا و قسطا هم هست اگر چنان بود که تو می گفتی پس چرا شهید می شود و چه کسی او را شهید می کند ؟
آمدم غُرغُر کنم که چه می گویی و … که حرفم را قطع کرد و گفت :
در برخی روایات داریم که مهدی هم غریب است و برخی فقهای عصر ظهور با او مخالفت می کنند .
گفتم : راست می گویی ؟
گفت : برو و تحقیق کن و ببین !

وقتی سخن از غربت آن امامِ هادی ِمهدی نیز گفت ،
بغض در گلویم نشست و ساکت شدم .

متن بالا از سخنان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و امام خامنه ای حفظه الله تعالی به صورت برداشتی آزاد نوشته شده است . متن سخنان مربوط به نوشته های بالا ، به پیوست تقدیمتان می گردد :

 الف :

دعا كنيد براى اسلام. در رأس ادعيه ‏تان دعاى براى اسلام باشد؛ در رأس ادعيه‏ تان دعاى براى جمهورى اسلامى و بقاى جمهورى اسلامى باشد. خدمت‏هايى كه جمهورى اسلامى در اين چهار- پنج سال به اسلام كرده است، در طول تاريخ- غير از زمان انبيا- نكرده كسى، آن قدر خدمتى كه اين كرده. هركس ببيند، هركس مخالف اين حرف است بيايد صورت شمارى كند، ريز بدهد. زمانِ آن جا چه خبر بود، زمان قاجار چه خبر بود؟
قاجار آرام ترين شان بود، زمان قاجار چه خبر بود، حالا چه خبر است؟ ديگر زمان پهلوى را كه همه مى ‏دانيد چه خبر بود. اين كمال بى‏ انصافى است كه يك كسى بگويد «آن وقت هم مثل حالا، حالا بدتر از او». يا كمال بى‏ اطلاعى، لجاجت .
انسان لجاج، وقتى لجاجت پيدا مى ‏كند نمى ‏داند خودش هم چه مى‏ كند. مى‏ گويند كه يك دسته‏ اى از اهل جهنم كه در عذاب بودند يك وقت ديدند آرام شد- در روايت است ظاهراً- گفتند چه شد؟ گفتند «پيغمبر عبور مى‏كند» گفتند «درها را ببنديد نبينيم». آن كسى كه جهنمى هست اين طورى است، «درها را ببنديد» با اينكه آرام شده است، با اينكه عذاب را برداشتند. عذاب باشد، لكن پيغمبر نباشد! فساد باشد، لكن جمهورى اسلامى نباشد! در خيابان‏ها آن مفسده‏ هاى علنى باشد، لكن جمهورى اسلامى نباشد! اينها يك دردى است كه دواى او پيش حضرت عزرائيل – سلام اللَّه عليه- است ..
و خداوند همه اين دردها را شفا بدهد. و اميدوارم كه همه ما موفق بشويم به عمل كردن به رضاى خدا. و خداوند اين اسلام را، جمهورى اسلامى را نگه دارد. و ما را موفق كند كه به لقاى جمال مبارك امام زمان- سلام اللَّه عليه- موفق بشويم . بیانات در حسینیه جماران  بتاریخ 15 اردیبهشت 1364

ب :

خب، عدالت اجتماعى از همه‌ى اين كارها سخت‌تر است؛ من به شما عرض بكنم : از حفظ مردم‌سالارى و بقيه‌ى كارهائى كه در جمهورى اسلامى شده است، استقرار عدالت اجتماعى كار سخت‌ترى است؛ بسيار كار دشوارى است. نميگويم هم كه ما تا امروز توانستيم به طور كامل عدالت اجتماعى را مستقر كنيم؛ نه، هنوز خيلى فاصله داريم. آن عدالتى كه اسلام از ما خواسته است، با آنچه كه امروز در جامعه‌ى ماست، فاصله‌ى زيادى دارد . بیانات امام خامنه ای در نماز جمعه تهران 15 اسفند 89

ج :

يك كشورى كه تازه مى‏خواهد احكام اسلام را پياده كند و داراى چهل ميليون جمعيت و با آن وسعت است، نمى‏شود يكدفعه كارها درست بشود و هيچ خلافى واقع نگردد، در زمان خود پيامبر و حضرت امير هم خلاف واقع مى‏شد. بايد جهات مثبت را نگاه كرد، نه جهات منفى را. و ما نبايد توقع داشته باشيم كه صبح كنيم در حالى كه همه چيز سرجاى خودش باشد. در زمان حضرت صاحب- سلام اللَّه عليه- هم كه ايشان با تمام قدرت مى‏ خواهند عدل را اجرا نمايند، با اين ترتيب نمى‏ شود كه هيچ كس حتى خلاف پنهانى هم نكند. و بالاخره همانها هم كه مخالف هستند حضرت صاحب را شهيد مى‏ كنند. و در روايات، قريب به اين معنا دارد كه بعضى فقهاى عصر با ايشان مخالفت مى‏ كنند. پس اين‏طور نيست كه خلاف فلان قاضى يا فلان فرماندار و اصولًا بعضى جهات منفى، خطرى باشد. در زمان حضرت امير هم قاضى ‏اش و فرماندارش خلاف مى‏ كرده است، اين اجتناب ناپذير است .. بیانات در حسینیه جماران بتاریخ 9 تیر 1364

به پیشگاه خمینی کبیر صلواتی را هدیــه بفرمائید
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

برچسب‌ها:,