فرق اساسی ایران با تمام دشمنانش

بهمن 18, 1390
9 بازدید

فکر کنم حدود 12 سال پیش بود که یکی از اقوام پدری که مهندس هوا و فضا هم هست و در کانادا زندگی میکرد ؛ آمده بود ایران . با یک هیجان خاصی از پیشرفت دولت های غربی در تولید تجهیزات نظامی و جنگی برای پدر سخن می گفت و خوب به خاطر دارم که […]

فکر کنم حدود 12 سال پیش بود که یکی از اقوام پدری که مهندس هوا و فضا هم هست و در کانادا زندگی میکرد ؛ آمده بود ایران . با یک هیجان خاصی از پیشرفت دولت های غربی در تولید تجهیزات نظامی و جنگی برای پدر سخن می گفت و خوب به خاطر دارم که آن روزها از پدافند لیزری ای می گفت که غرب به تکنولوژی آن افتخار می کرد  . چیزهای دیگری هم می گفت که الان خوب یادم نیست چون برایم جذابیتی نداشت و به خاطر نسپردم . مطلب جالبش همان پدافند لیزری بود که با آن حال کردم .
الغرض اینکه 12 سال پیش از پیشرفت علمی ای سخن می گفت که خودش هم فکر نمی کرد یک روزی ایران اسلامی به آن فنآوری و بالاتر از آن نیز دست پیدا کند .

کمی که بزرگتر شدم و به لطف دوست عزیزم ، وبلاگ نویس هم شده و پایم به عرصه ی مجازی باز شد ، هر از گاهی رو نماییِ از تجهیزاتی را می دیدم که خب راستش کمی می ترسیدم و می گفتم اگر خدایی نکرده جنگ شود کلاهمان پس معرکه است .البته هر بار پدر عزیز به شیوه ی خودش گوشمان را می کشید اما خب جوان بودیم و جاهل !

امروز هم پس از گذشت همان 12 سال ، پیشرفت های نظامی غرب را انکار نمی کنم . اما می خواهم به یک نکته اشاره کنم و آن جواب یک سوال بود که سالها ذهن من را به خود مشغول کرده بود و خُب به لطف خدا آنرا با تمام وجودم لمس کرده ام .

سوال این بود : آمریکا با تکنولوژی بمب اتمی که در اختیار دارد و نیز تجهیزات فوق العاده پیش رفته اش ، به راحتی می تواند روی کاغذ و نقشه ، ایران را پاک کند . پس چرا به ایران حمله نمی کند ؟!

آنروزها یک سرداری از سپاه بود که قطع نخاع بود و با ویلچیر به مسجد می آوردندش. بعدها با او دوست شدم . سردار سعید پهلوانی ( که بالاخره طعم شیرین شهادت را چشید ) . یکبار این سوال را از او پرسیدم . جوابی که به من داد همان جوابی بود که چند روز قبلش هم ، پدر چنین جوابی به من داده بود :

دشمن از تجهیزات نظامی ما نمی ترسد . از این هیئت های امام حسین علیه السلام می ترسد . از سینه زدن ها می ترسد . از ایمان بچه های بسیجی می ترسد . از این اتحادی که زیر یک پرچم به نام امام حسین علیه السلام داریم می ترسد .

طعم حرفش اگرچه خوشمزه بود اما برای من که جوانی 20 ساله بودم و دنبال حقائق می گشتم اشباع کننده نبود .

گذشت و گذشت و گذشت …
بارها و بارها در طول سالیان پیش رو ، تهدیدهای آمریکا را شنیدم و دیدم .
تهدید های به حمله و تحریم
و هربار موضع گیری ها صریح رهبری نظام
و پس از آن حضور خالصانه ی مردم همیشه در صحنه ی ایران اسلامی
و اتحاد و همبستگی آنان را
و بعد :
دیدم که از حمله ی نظامی خبری نشد که نشد
هربار اتفاقی مشابه و تهدیداتی مثل قبل
و بعد هم حضور مردم مومن
و آماده به شهادت
و بازهم هیچ خبری نه از تهدیدات بود و نه از حمله

6 سال پیش رهبر عزیزمان ، امام خامنه ای تحلیلی داشتند که اگر دشمن تهدید می کند ، بدانید ضعف دارد . همین تعبیری که در نماز جمعه ی اخیر هم به آن اشاره داشتند .

کمی فکر کردم . برای من قابل لمس بود این تعبیر . با مناسبات محلی آنرا سنجیدم .
محله ای اراذل خیزی که خلاصه هر روز حداقل یک دعوا را شاهد بودیم و می دیدم آن چاقوکشی که از قانون بیشتر می ترسد ، بیشتر عربده می کشد و به برخی ضعفا ، ظلم می کند در صورتیکه می دانستیم ترسیده است و می خواهد خودی نشان بدهد .

دیدم انگار همه جای دنیا همین است . هرکس که توانی ندارد عربده  میکشد . هیاهو می کند . هرکس که ایمان ندارد صدایش از همه بیشتر است .اما آنکه ایمان دارد و از خدا ترسیده و نقطه اتکالش ، خدا بوده ، از همه ساکت تر است و به وقتش ، همه ی گنده لات ها و اراذل را سرجای خودشان نشانده است .

امروز هم در سطح جهانی همین قاعده حکمفرماست . آنکس که ترسیده بیشتر فریاد می زند . آنکس که خائن است بشتر می ترسد . بیشتر فریاد می زند . بیشتر تهدید می کند و بیشتر ترس دارد .

فرق بین ما و دشمن هم در همین است .
ما یک نقطه ی قوتی داریم که دشمن ندارد .
ما توکلمان به خداست . نه به پیشرفت های علمی مان .
ما توکلمان به خداست نه بر تکنولوژی غلبه بر پهپاد .
اما دشمن اگر به خدا و فرامین الهی اعتقادی داشت ، اینهمه ظلم روا نمی کرد . پس به قوای خود اتکا می کند . به کلاهک های هسته ای اش . به پهپادهایش و نه خدا
و همین باعث شکست دشمن می شود .
شاید پیشرفت های جمهوری اسلامی در عرصه ی علم و فنآوری به پای غرب نرسد اما چیزی که هست آنست که خداوند به قدمی که خالصانه برای خودش برداشته شود برکت می دهد و قدمی که با اخلاص باشد در آن نظر خاص خود را قرار می دهد .
به قدمی که با اخلاص برداشته شود قوت می بخشد
و وعده ی پیروزی آنرا داده است که و لینصرن الله من ینصره و یا والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و …
قدم با اخلاص ، غوامض پیچیده ی علمی را آسان می کند .
می گوید تو بیا به سمت من . من تو را کمک می کنم .
قدم با اخلاص به فکر و ذهن برکت می بخشد و …
می گوید بیا برای من قدم بردار، من به تو برکت می دهم .

و این است فرق ایران اسلامی با دشمنانش .

به گزیده ای از سخنان حضرت امام که در 28 تیرماه 1365 در جمع فرماندهان سپاه و ارتش ایراد شده است دقت بفرمائید. انگار که برای امروز ما گفته شده است . اگرچه خلف صالح خمینی کبیر نیز ، که به اعتراف حضرتش نمونه اش در دنیا نیست ، این روزها حرفهای اماممان را برایمان می زند و یاد و خاطره ی خمینی کبیر را برایمان زنده می کند .

{ نفتِ غیر قابل اتّـکا }

شما گمان نكنيد كه اتكا به ماوراى خدا براى ما بتواند يك كارگشايى بكند، اتكا به خدا بكنيد. اگر ما يك روز اتكاى خودمان را از خدا برداشتيم و روى نفت گذاشتيم يا روى سلاح گذاشتيم، بدانيد كه آن روز، روزى است كه ما رو به شكست خواهيم رفت….

{آیا كاخ سفيد يا كرملين الآن با آرامش زندگی میکنند ؟}

شما ملاحظه كنيد الآن قدرتهاى بزرگى كه اتكا دارند به آن سلاحهاى عجيب و غريب خودشان، در اضطراب دارند زندگى مى‏ كنند. گمان نكنيد كه كاخ سفيد يا كرملين الآن آرام نشسته‏ اند و با وضع آرام زندگى مى‏ كنند. آن‏ها با اضطراب زندگى مى‏ كنند و اين اضطراب براى اين است كه آنها تبع شيطان هستند و شيطان نمى‏ گذارد كه طمأنينه پيدا بشود در قلب انسان ..

{ چه کار کنیم که ما هم اضطراب نداشته باشیم ؟ }

شما بخواهيد كه اضطراب نداشته باشيد و بخواهيد كه ايمانتان را قوى بكنيد، بدانيد كه نصرت دنبالش است. اول بايد اخلاصتان را قوى بكنيد، ايمانتان را قوى بكنيد بعد دنبال كار برويد به آن طورى كه خداى تبارك و تعالى امر فرموده است. و اين اخلاص و ايمان، شما را تقويت مى‏كند و روحيه شما را بالا مى ‏برد و نيروى شما جورى مى ‏شود كه‏ هيچ قدرتى نمى‏ تواند مقابله بكند.

{اختلافات درون گروهی باعث شکست در این دنیا و آن دنیا }

الآن در اين مقطع زمانى كه ما موجود هستيم و مى‏ بينيد كه همه قدرتها بر خلاف ما دارند فعاليت مى‏ كنند و استثنايش بسيار كم است، شما اگر در داخل خودتان يك خللى پيدا بشود، يك اختلافى پيدا بشود- خداى نخواسته- و ان شاء اللَّه نخواهد شد و اگر- خداى نخواسته- شياطين بخواهند- يا شياطين داخلى يا شياطين خارجى- رسانه‏ هاى گروهى بخواهند يك اختلالى ايجاد كنند، شما بدانيد كه علاوه بر اينكه در اينجا شكست خورديد، در آن عالم هم پيش خدا مسئول هستيد

{ جنود ابلیس هم نماز شب می خوانند }

بنابراين، از امور مهمه ‏اى كه بر همه ما واجب است، دفاع از اسلام، دفاع از جمهورى اسلامى است و آن بستگى دارد به وحدت. هركس در هر لباسى باشد و در هر مكانى باشد و زبانش جريان پيدا كند براى اينكه ولو به واسطه‏ هايى بخواهد ايجاد اختلاف بكند بين شما، اين از جنود ابليس است و مطرود است پيش خدا و مسئول است پيش خدا ولو اينكه يك آدمى باشد كه نماز شبش ترك نمى‏ شود ..

{ اين قدرتها قدرتهايى نيستند كه بتوانند با اسلام مقابله كنند }

و شما مطمئن باشيد كه شما پيروزيد؛ براى اينكه كسى كه براى خدا عمل مى‏ كند پيروز است. اين پيروزى براى شما هست، خدا وعده كرده است كه اگر نصرت كنيد خداى تبارك و تعالى را، شما را نصرت مى‏ كند. مطمئن باشيد، قلبهايتان قوى باشد و از هيچ امرى نترسيد؛ از هيچ قدرتى نترسيد، اين قدرتها قدرتهايى نيستند كه بتوانند با اسلام مقابله كنند .

و بر هیچکس پوشیده نیست که هدف این قدرتها ایران نیست بلکه اسلام است . چرا که ایران مهد پرورش اسلامی شده است که اسلام ناب و مورد نظر اهل بیت عصمت و طهارت بوده است .
برای اینکه ایران تنها کشوریست که پس از گذشت 14 قرن ، منویات ائمه ی اطهار را ، جامه ی عمل پوشانید . و هدف قدرتها برای حذف اسلام ، حذف ایران است چرا که ایران مدعی اسلام ناب محمدی (ص) در سرتاسر دنیاست و بحمد الله اين راهى كه ایران عزیز با هدایت خمینی کبیر در پيش گرفت، راهى است که ملتهاى مسلمان در گوشه و كنار جهان اسلام، با اقتدا به آن حرکت بتدريج و آرام آرام در حال حرکت در راستا و امتداد آن هستند .

برچسب‌ها:, ,