خمینی باید به خون خود آغشته شود !

بهمن 15, 1390
12 بازدید

روزهایی که امام خمینی علیه الرحمة و السلام به میدان مبارزه آمد ، با تمام طلاب و علمـاء به شیوه ی ادب ، اتمام حجت کرده و به آنها اعلام نمود که ایران به کمک آنها نیازمند است و باید ایران کانون توجه باشد حال اینکه چرا ایران باید کانون توجه بوده و الگوی جهانیان […]

روزهایی که امام خمینی علیه الرحمة و السلام به میدان مبارزه آمد ، با تمام طلاب و علمـاء به شیوه ی ادب ، اتمام حجت کرده و به آنها اعلام نمود که ایران به کمک آنها نیازمند است و باید ایران کانون توجه باشد حال اینکه چرا ایران باید کانون توجه بوده و الگوی جهانیان باشد کسی از حضرت امام خمینی علیه الرحمة و السلام سئوال نکرد . ایشان در سخنرانی خود در 12 اردیبهشت ماه 1342 در مسجد اعظم قم به این مهم اشاره کردند که این کشور که باید چنان باشد و در همین راستا دو روز بعد تلگرافی را به آیت الله سید ابوالقاسم خوئی فرستاده و از جانب ایشان در این تلگراف ، پیامی را به عموم علما و فضلا ارسال نمودند . در این پیام به صراحت ، تکلیف آقایان اهل علم بیان شده است. در گوشه ای از این پیام آمده است :

حضرات افاضل متذكر باشند كه امروز تكليف به همه طبقات متوجه است. مراجع عظام و علماى اسلام و فضلاى محترم و ساير طبقات، همه مكلف هستند به مقدار ميسور براى دفاع از اسلام و احكام مقدسه تشريك مساعى كنند. لازم است طبقه جوان و فضلاى محترم از صاحبان نفوذ استدعا كنند كه توجه بيشترى به وضع ايران- تنها مركز تشيع– بفرمايند، و از بست و بند و زمزمه‏ هاى ناموزونى كه از طرف دستگاه جبار القا مى‏ شود احتراز نمايند.

نمی دانم به این دعوت حضرت امام خمینی علیه الرحمة و السلام چه کسانی از فضلای نجف لبیک گفتند و چه کسانی عازم شدند تا در کنار امام باشند اما این را می دانم که امام خمینی در همان تلگراف به آنها اعلام نمود که چه شما هم بیایید و چه نیائید من به لطف خدا اطمینان داشته و تا رسیدن به مقصد ، از پا نخواهم نشست . در گوشه ای از آن تلگراف آمده است :


اينجانب با تمام مشكلات و تهديدات و تضييقات و اهانتها عازم هستم، به خواست خداوند متعال، از پا ننشينم تا حصول مقصد نهايى و جلوگيرى از تجاوز به حدود شرع مطاع يا تحصيل عذر در درگاه قادر متعال. و رجاء واثق دارم كه توفيق حاصل خواهد شد. از انفاس قدسيه حضرات افاضل- ايّدهم اللَّه تعالى و سَدّدهم- تمناى دعا داريم براى پيشرفت مقاصد اسلامى در تحت قبّه مطهره موالى عظام و ائمه انام- صلوات اللَّه و سلامه عليهم- سِيّما اميرالمؤمنين و امام المتقين- صلوات اللَّه و سلامه عليه.

 

و کمتر از یک ماه بعد پس از تلاش برای آگاه سازی روحانیون و نیز بیداری قشرهای مختلف خواص ، به صورت رسمی برای عوام اعلام می نماید که آماده است تا برای به ثمر نشستن این حرکت ، به خون خود آغشته شود .

سخنان حضرت امام خمینی علیه الرحمة و السلام در نهم خرداد 1342 در جمع بازاریان تهران اشاره به عزم راسخ آن امام سفر کرده در به ثمر نشاندن هدفیست که برای آن به پاخاسته و قیام را در دستور کار خود قرار داده اند . آنجا که در ابتدای سخنانشان می فرمایند :

يكى از كسانى كه بايستى در راه حضرت سيدالشهداء آغشته به خون خود شود، خمينى است.

و وقتی سخنان حضرت امام خمینی علیه الرحمة و السلام از ابتدای راه تا روزهای پایانی زندگی اش را مورد بررسی قرار دهیم ، همه و همه از “ اعتماد خمینی به خدای خود” حکایت می کند که :

الف : یک تنه به میدان آمد اگرچه دست یاری به سوی همه ( اعم از مراجع و طلاب ) دراز کرده بود .
م : و برای احیای دین هم به میدان آمد اگرچه خیلی ها می دیدند فراوانی ظلم را و ساکت بودند .
الف  : و نیتش هم ، فقط و فقط رضای خدا و اعلای کلمه ی اسلام بود نه سرکوب شخص یا اشخاص .
م : و از جان خویش ، دست شست اگرچه خیلی ها آسایش را ترجیح دادند و کنارش نبودند .

 

 

و در این راه با تأسی به آیه ی ” فاستقم ” ثابت قدم ماند و این ها شد رمز جاودانگی خمینی و قیامش  .
و رمز جاودانگی نهضتی که با اقتدا به نهضت حسینی (ع) در طول تاریخ قیامهای تشیع تا به امروز ، نمونه نداشته است .

و امروز هم ، عوام و خواص باید برای زمینه سازی جهت انقلاب جهانی حضرت بقیة الله الاعظم ، آیه ی ” انما اعظکم بواحدة أن تقوموا لله مثنی و فرادی ” را نصب العین خود قرار داده و بدانند که برای احیای دین ، باید جامه ی خشنِ جهاد بر تن کرده و بستر آسایش را رها نمود و در رکاب یگانه ی ذخیره ی الهی ثابت قدم مانده ، دست از جان شست و به خون خود آغشته شد .

و همانطور که امام سفر کرده ی مان بارها فرمودند این جمهوری اسلامی مقدمه ایست برای ظهور حضرت ولی الله الاعظم ، اگرچه برای ظهور حضرتش وقتی را تعیین نمی کنیم اما خود را آماده ی ظهور کرده ایم و گوش به فرمان رهبر استکبار ستیز امروزمان امام سید علی خامنه ای هستیم و سَرهایمان را روی دست گرفته ایم تا در راه دین ، به فرمان نائب الامام ، هرجا که حضرتش امر کنند ، تقدیم کنیم .

برچسب‌ها: