انقلاب ، هم گرانی دارد هم کمبود و هم زحمت !

بهمن 12, 1390
13 بازدید

انقلاب مردم ایران که در 22 بهمن 57 متولد شد تا چند روز دیگر وارد 34 سالگی اش می شود . انقلابی که علیرغم ترورهای فراوان نخبگانش در سالهای اول و نیز 8 سال جنگ تحمیلی در روزهایی که طفلی بیش نبود ، با لطف خداوند متعال و نظر خاص امام عصر ارواحنا فداه ، […]

انقلاب مردم ایران که در 22 بهمن 57 متولد شد تا چند روز دیگر وارد 34 سالگی اش می شود .
انقلابی که علیرغم ترورهای فراوان نخبگانش در سالهای اول و نیز 8 سال جنگ تحمیلی در روزهایی که طفلی بیش نبود ، با لطف خداوند متعال و نظر خاص امام عصر ارواحنا فداه ، همچنین با تدبیر رهبری حکیم چون بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و پس از آن زعامت و رهبری امام خامنه ای حفظه الله تعالی و نیز با همراهی مردم که مهمترین عامل حفظ حکومت تا به امروز بوده اند  ؛ خیلی زود شروع به پیمودن پله های ترقی نمود و چشم همگان را خیره کرد .

هر روز که از عمر انقلاب می گذشت ، نهال انقلاب با خون شهیدان و اشک دیده ی مظلومان ِظلم های مستکبرین ؛ آبیاری می شد و رشد می کرد و به مثابه آنچه که در وصف رشد آخرین حجت خدا گفته اند ، هر روزش ، به اندازه ی سالی بر تجربه اش افزوده می شد .تا جائیکه وقتی قطعنامه ی 598 پذیرفته شد ، هیچکس باور نمی کرد که این کشور پس از هشت سال تضعیف بتواند سرپا بایستد .

آنچه که در مرور تاریخ 33 ساله ی انقلاب مردم غیور ایران ، بر اهل دقت پوشیده نیست ، الطاف خاص حضرت حق بر این مردم بوده است که علیرغم همه ی تحریم ها، چراغ خانه اشان را روشن نگه داشتند و اجازه ندادند هیچ ابر قدرتی به حتی یک وجب خاکشان ، چپ نگاه کند .
انقلابی که با مدد الهی یک تنه  در مقابل تمام دنیا ایستاد و از ابتدای تاریخ بشر ، نمونه نداشته است .
هشت سال جنگ تحمیلی ، جنگ با دولت (به قول حضرت امام خمینی ) پوسیده ی عراق نبود ، بلکه جنگ با تمام دنیا بود .
آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، شوروی که بارها اسمشان را شنیدیم و تجهیزات پیشرفته ی جنگی را در اختیار صدام قرار می دادند و کشورهایی که اسمشان را کمتر شنیدیم همچون اسپانیا ، ایتالیا ، اطریش ، کویت ( که از بی صفتی صدام هم بی نصیب نماند )، عربستان و خیلی از کشورهای دیگر به طور مستقیم به صدام کمک می کردند .

و اما امروز 22 سال از پایان جنگ می گذرد .
دیدند که جنگ علیه ایران با آن همه هزینه ، فایده ای ندارد .
ابر قدرت ها قرار گذاشتند راه های کم هزینه تری نسبت به جنگ را امتحان کنند .
دقیقا سال های 70 و 71 بود که مقام معظم رهبری از ” تهاجم فرهنگی ” و  ” شبیخون فرهنگی ” در سخنرانی های خود یاد می کردند و نسبت به این تهاجم خاموش دشمن به مسئولین و مردم هشدار می دادند .
تهاجم فرهنگی هم آنطور که دشمن می خواست و برنامه ریزی کرده بود به لطف خدا و به برکت وجود فرهنگی که امام حسین علیه السلام آنرا به یادگار گذاشت ، در مملکت امام زمانی جواب نداد .
وقتی حربه ی ترور ، تهاجم به مرزها و پس از آن تهاجم به اعتقادات انتظارات دشمن را بر آورده نکرد ، دست به نفوذ زدند .
نفوذی که به راحتی می توان در برخی از کلان ترین شخصیت های انقلابی دید و لمس کرد .
کروبی از نیروهای زجر کشیده اما بی بصیرت این انقلاب بود و شد بازیچه ی دست آمریکا و به عنوان یک نفوذی در کنار موسوی که مهره ی تربیت شده ی اسرائیل ( به واسطه ی تربیت نامحسوس همسرش ) بود ؛ به همراه برخی دیگر برنامه ریزی یک کودتای غیر محسوس را در دستور کار قرار دادند و یا یک استراتژی حساب شده به میدان آمدند اما اینبار هم دشمن نمی دانست که اینجا مملکت امام زمان است و وکیل بر حق امام عصر سلام الله علیه ، سکاندار منصب ولایت فقیه بوده و اجازه نخواهد داد تا آن نهال آنروز انقلاب که امروز درختی پر برگ و ثمر است ، صدمه ای ببیند .

و اما امروز پس از گذشت 33 سال و آزمودن انواع راه ها ، تحریم ها را شدت بخشده است .
حربه ای که از زمان جنگ تا به امروز در طول این سالها در کنار مردم ایران بوده است .
اما این روزها تحریم ها سخت تر شده است .

به قول حضرت امام خمینی رحمت الله علیه ” نزدیک انتخابات ” که می شود دشمن اینچنین به میدان می آید .
خب دشمن به میدان آمده است .
شاید این تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط موجود ، در نوع خود بی سابقه ترین نوع تحریم ها نیز باشد .
و البته این تحریم ها ، گرانی ، کمبود و نا بسامانی اوضاع اقتصادی را در پی خواهد داشت .
و صد البته پای ارزش های انقلاب ایستادن سخت است .
و دفاع از ارزش های انقلاب سخت است .
و از همه مهمتر اتقلابی ماندن ، سخت است .
لازم می دانم توجه شما را به گوشه ای از سخنان حضرت امام خمینی در 11 بهمن سال 62 جلب نمایم :

و اين شما هستيد. وقتى شما هستيد و مى‏ دانيد كه انقلاب‏ ها كمبود دارد، انقلاب‏ ها زحمت دارد، بخواهيد آدم باشيد بايد زحمت بكشيد، بخواهيد ارزش انسانى خودتان را حفظ كنيد زحمت دارد. نمى‏ شود كه انسان تو خانه‏ اش بنشيند و ارزشهاى انسانى ‏اش محفوظ باشد. هركس تو خانه مى‏ نشيند و اعتزال مى‏ كند توسرى هم مى‏ خورد، لكن نمى‏ فهمد كه ديگر آدم نيست. شمايى كه مى‏ خواهيد آدم بشويد زحمت دارد آدم شدن. مى‏ خواهيد سرفراز در دنيا باشيد اين زحمت دارد؛ بيخود نمى‏ شود، اگر نوكرى آنها را بكنيد ديگر ارزش نداريد، يك پول هم ارزش نداريد. اگر بخواهيد از تحت سلطه همه بيرون برويد و خودتان باشيد اين ارزش دارد، يك ارزش انسانى است، يك شرافت انسانى است، اين زحمت دارد، اين گرانى دارد، اين كمبودى دارد، اين جهاد دارد، اين دفاع دارد، اين شهادت دارد، اين براى ارزش انسانى است …همين است كه انبيا براى او كار كردند. همين است كه امام حسين براى او كشته شد. اگر آن هم فكر مى‏ كرد كه زحمت دارد، اصحاب او هم با آن كمى فكر مى‏ كردند زحمت دارد، كه نمی توانستند يك همچو انقلابى را بجا بياورند كه تا حالا هم اثرش باقى بماند …. آنهايى كه نشسته‏ اند كنار و مى‏ خوابند و مى‏ خورند و زندگى حيوانى دارند و نق مى‏زنند به اين كشور، آنها يك قدرى توجه بكنند، از خواب بيدار بشوند. آنهايى كه هى نق مى‏زنند كه اينجاش چه جورى است، آنجاش چه جورى است، آنجاش چه جورى، اينها نمى‏ فهمند كه ما در چه حالى هستيم؟؟ آنها مى‏ خواهند كه شب بخوابيم صبح كه پا شديم همه اداراتمان درست باشد و همه مملكتمان درست باشد و كشاورزى‏مان درست باشد و نمى‏ دانم چى. و نمى‏ دانند ما در چه حالى هستيم الآن؟
ما در حال جنگيم.

انقلاب سختی دارد . خب ما هم سختی هایش را تحمل کرده ایم . و باید بازهم تحمل کنیم . آنچه که در سخنان این روزهای رهبر عزیزمان شاهد هستیم اینست که امروز با همه ی سختی هایش و با همه ی تحریم هایش که بی سابقه ترین نوع تحریم ها با توجه به شرایط زمانی نیز در نوع خود هست ، ما در شرایط محاصره ی شدید همچون شعب ابیطالب نیستیم . محاصره ای که

اولا : دولت اسلامی تشکیل نشده بود
در ثانی : مسلمان قدرت نظامی نداشتند
و ثالثا : هیچ نبردی را تجربه نکرده بودند .

اما امروز نظام اسلامی با همه ی تحریم ها ، با تجربه ی نبردی 8 ساله و به چشم دیدن پیروزی های فراوان و مکررش تا به امروز یعنی بهمن ماه 1390 در شرایط بدر و خیبر است که می تواند هم پوزه ی یهود را به خاک بمالد و هم مشکران را سر جای خودشان بنشاند .

اما همین شرایط بدر و خیبر در همین روزهای ماه ربیع با توطئه ی دشمن به خاطر بی بصیرتی و راحت طلبی عده ای ، دچار یک کودتای سیاسی شد . ماهم باید مواظب باشیم که در این شرایط حساس ، دشمن تمام فعالیت خود را بر آن گمارده است تا با کوچکترین حرکت اشباه ، مقاصد پلید خود را پیاده کرده و سکان را از دست سکاندار برباید چنانکه در دوم ربیع سال 12 هجرت ، 4 روز پس از شهادت رسول گرامی اسلام ، سکان را از علی بن ابیطالب علیهما السلام ربودند .

یادآوری و هشدار بسیار مهم امام خامنه ای حفظه الله تعالی مبنی بر حضور در شرایط بدر و خیبر ، به برنامه ریزی ها و توطئه های فراوان دشمن اشاره دارد که از پیروزی در جنگ ها ناامید شده  و دست به توطئه می زنند .
و نظام اسلامی امروز بحمد الله با وجود رهبری فرزانه و رهنمودهای ایشان ، از این مرحله نیر عبور خواهد کرد به سه شرط :
الف : ولایت پذیر بودن با بالا بردن سطح بصیرت دینی
ب : درک و تحمل سختی های انقلاب
ج : در صحنه بودن

بر اساس فرهنگ اسلامی تا زمانیکه از مرگ شیطان مطمئن نشده ایم ، نباید از مکرش غافل باشیم که خداوند به موسی علی نبینا و آله و علیه السلام فرمود : یا موسی ما دمت لا تری الشیطان میتاً فلا تأمن مکره . و بر اساس فرمایشات امام راحلمان که بر اساس قواعد دینی بیان شد ؛ شیطان بزرگ امریکاست و تا زمانی که شیطان بزرگ در صحنه است ما باید در صحنه باشیم که امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند :

جوانهاى ما اين‏طور نباشد كه بگويند تمام شد و رفت سراغ كارش.
خير، تمام نشده، امريكا دنبال كار است. الآن امريكا به ميدان آمده

و ناگفته نماند که آمریکا همیشه نزدیک انتخابات که می شود حضورش در صحنه بیشتر احساس می شود که امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند :

البته ميدانى كه او مى ‏آيد، آن ميدان صحيحى نيست.
آن براى انتخاباتى كه حالا مى‏ خواهد بشود می آید و از اين حرفها زياد مى‏ زند.

 

برچسب‌ها:,